Open dag

Van 15 september, 2018 16:00 uur
tot 15 september, 2018 17:00 uur

Bij Repetitieruimte Roder Jongenskoor Jachtlaan 11, Haren

Op de open dag kunnen jongens vanaf 6 jaar samen met hun ouders kennismaken met de unieke AMV-cursus van het Roder Jongenskoor.

De cursus richt zich op het samen zingen en spelen, waarbij gebruik wordt gemaakt van een cymbaal. Dit is een klein snaarinstrument, waarbij het spelen kan worden gecombineerd met zingen. Het snaarinstrument heeft de ideale toonhoogte voor de kinderstem, wat een natuurlijke en ontspannen manier van zingen bevordert. De leerlingen – cymbalisten genoemd – maken op een vlotte en speelse manier kennis met maat, ritme, het notenschrift en eenvoudige muziektermen. De aanpak is motiverend en vormend. Ook leren kinderen zich met zelfvertrouwen op een podium presenteren en wordt veel aandacht besteed aan houding, stemvorming en ademhalingstechniek. De leerstof is gericht op het leren zingen en het ontwikkelen van een goed en gezond stemgebruik.

cymbaal

2018-09-15 16:00:00